woensdag 22 juni 2016

62 - Kunstenaar Peter van Loon heeft zijn Facebookpagina veranderd, handig voor het delen van actuele informatie.

Al lang zit zoveel in het vat, de nieuwe
Facebookpagina moet het podium zijn
waar ik het als eerste naar voren breng
Ik hield mijn gehoor altijd nadrukkelijk

voor;  wisselwerking werkt.




Graag vestig ik vanaf deze plaats uw aandacht op mijn gewijzigde Facebookpagina, een pagina die ik( het liefst) voor de promotie van mijn kunstenaarschap wil gebruiken.
Voor een 'reguliere' levendige en actuele website op eigen kracht heb je de nodige capaciteiten, middelen, en, minimaal, een werkbaar budget nodig.
Deze Facebookpagina bied me een veelzijdig alternatief en is daarbij ook een goede aanvulling op de alternatieve website en dit weblog.




Zonder uitwisseling veel minder kunst.

Met dit bericht kan ik aandacht voor de nieuwe Facebookpagina vragen facebook.com/petervanloonbeeldendkunstenaardordrecht, maar omgekeerd kan ik op de Facebookpagina weer alle activiteiten op dit weblog eenschilderindordrechtnl.blogspot.com doorgeven en desnoods zijdelings toelichten - er zijn legio mogelijkheden.
Maar het werkt alleen met een publiek, met volgers en betrokken mensen.
Peter van Loon.
Naderende Sneeuwbui, natuurpad
aan de Nieuwe-Merwede
2016 - waterverf op papier.



Oude Facebookpagina.
De oude Facebookpagina begon ik ooit met hetzelfde optimisme maar werd door - laat ik het maar noemen; wederzijdse onkunde en onnozelheid het ongewenste (ook nog eens zeldzame) podium waar de strijd tegen de vicieuze cirkel een stem kreeg, maar weinig gehoor of wisselwerking vond, en ondertussen verstreken de jaren, werden onvervangbare, kostbare jaren verspeeld en treurig veel onmisbare creativiteit verspild.
Ook veel goodwill werd verspild, want men ontwijkt en frustreert dan wel de cruciale directe communicatie maar men oordeelde, veroordeelde en stigmatiseerde wel.
Men keerde het met groot gemak de rug toe.
Er zit echt veel in het vat, maar het lag kostbare
maanden stil terwijl het door eigen inzet zo hoop-
vol begon. Maar ja, dan het bekende van de wal in
de sloot helpen verhaal en een sterk falende ' nazorg'!

Het dal, de bodem van de put,  lijkt nu
bereikt en bij het weer naar boven klauteren
is deze verandering één van de eerste stappen.
facebook.com/petervanloonbeeldendkunstenaardordrecht

Zo werkte het concept niet meer voor het oorspronkelijke doel


Op de nieuwe Facebookpagina.
De nieuwe pagina mag niet meer het podium zijn voor het hierboven beschrevene maar moet een middel zijn om als kunstenaar, en docent schilderen, het podium te zijn dat recht doet aan de kant die door een ongelukkige samenloop van omstandigheden veel te weinig een kans kreeg.

Het vorige bericht, dat over de aquarel, is als een bewuste stap in de goede richting bedoeld.  Je kunt het alleen niet eten. M.a.w. we hebben nog een lange weg te gaan.
Mijn cursisten noemden me enthousiast, bijzonder en stimulerend, laten we kijken of we nog een vergeten potje van dat goedje kunnen aanboren.

Een like voor de nieuwe Facebook pagina, van harte welkom.

Vind ik leuks voor de pagina - zijn en functioneren als een soort aanbevelingen naar weer anderen.
Daarom vraag ik u met enige schroom om in de eerste plaats de pagina te bezoeken en niet te aarzelen die ook leuk te vinden.



Grote multinationals doen er actief
aan, dan mag een kleine 
Zelfstandige Zonder Poen
er toch wel zeker om bedelen.

Resultaat.
Binnen 24 uur boven de vijftig







De teller ging binnen amper anderhalve dag van nog geen vier naar boven de zestig en dat bood mij op de valreep nog een bonus, de technische mogelijkheid de vind ik leuks van mijn oude- met de nieuwe Facebook pagina samen te kunnen voegen.

Het was behoorlijk marginaal, maar een weg moet ergens opnieuw beginnen, steevast met de eerste stappen, er is met deze stap een hoop nieuw leven in de brouwerij gekomen.

Het zijn vaak de kleine dingen die het doen.

(24 uur later)Meteen na plaatsing van dit bericht kwamen er een aantal positieve reacties op de Facebookpagina. 
Iemand met een ruime blik en een groot hart/netwerk deelde het met zijn volgers, en het resultaat, meer dan negenhonderd bezoeken op de nieuwe Facebookpagina en meer dan veertig likes voor de gehele Facebookpagina, likes waar ik hier nadrukkelijk om vraag. Dat binnen een dag.
Doet een mens echt goed. Het is een andere ervaring.

Ik plaats nogmaals hieronder alle links en aarzelend mijn email-adres. 

Ik ben een langzame typist, type met één vinger, dat werkte in de twintigste eeuw, nu een lastige handicap. 
Om meerdere goede redenen dan ook een sterke voorkeur voor de duidelijke telefoon.

Peter van Loon

Telefoon                  078 6145913

Facebookpagina      facebook.com/petervanloonbeeldendkunstenaardordrecht

Pinterest                  pinterest.com/petervanloon1

Website                   www.petervanloondordrecht.nl

Email:                      peter1959.2009@hotmail.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten