maandag 9 januari 2017

Peter van Loon werkt aan andere vormen naast de reguliere schilderlessen.


Peter van Loon - Provence 5
acryl op marouflé


Eén van de opties.
Schilderen van het Zonnige Zuiden.

Zij die het meemaakten prezen het enthousiasme en de kundigheid, het vermogen dat tijdens de schilderlessen over te brengen en te demonstreren , anderen werden tegelijk enthousiast over de kunst die ik maak - waarom zou ik dan tot september 2017 wachten om er op les gebied inspirerende dingen mee te doen?

Ik was voor mezelf aan het brainstormen en vroeg me het bovenstaande af. Ik ben heel langzaam (door de omstandigheden) een Gordiaanse knoop aan het ontwarren en ik vond al de nodige losse eindjes en dat geeft ruimte om van een weer gemiste kans een nieuwe een andere kans te maken.

Peter van Loon
Zalmdrijver in de Biesbosch.
waterverf op papier - part. verzameling.
Masterclasses, of varianten daarop.
Varianten op een masterclass, te houden bij mij op Atelier De Vereniging. Soms één hele dag, dat hangt van het thema af - soms een reeks van zes lessen, steeds op zaterdag en in overleg vooraf (nu)op de morgen of middag.

De Biesbosch in waterverf voor gevorderden.
De eerste thema reeks van zes,
zaterdagochtenden steeds van tien tot 12.30 uur. zaterdag 28 januari de eerste.

Prijzen - als men de eigen schildersspullen (verf, palet, penselen, papier) zelf meebrengt Euro175,- voor zes ochtenden,
extra toeslag wanneer Peter die materialen moet aanleveren.
Maximaal zeven tot acht deelnemers. 4 aanmeldingen op dit moment.
Grillige knotwilgen in de
Merwelanden.
(c. foto Peter van Loon)



Dag masterclass.
De zaterdag 21 januari ervoor heb ik een masterclass, een ochtend en middag, voor één persoon aangeboden door diens kinderen, ook een idee.

Denk ook aan een ouder idee - Het schilderen van het Zonnige Zuiden in acryl (voor gevorderden?)
Dordrecht en het water.....
Dordts impressionisme.... maar dan met kleur!
Wolkenlucht in waterverf voor gevorderden (een dag-masterclass)

Opties teveel om op te noemen, maar ik schreef het al, ik ben aan het brainstormen en ik hoor graag of het mensen aanspreekt, het zin heeft de ideeën verder te ontwikkelen.
De Merwelanden vanaf het water.   (c.foto Peter van Loon)

Voorkeur voor telefoon.
Ik kan mondeling veel meer dan als die halve digibeet die langzaam met één vinger tikt en chronisch tijd tot focus tekort komt - dus nog steeds een sterke voorkeur voor de telefoon. Het is duidelijker, uiteindelijk sneller en leuker, effectiever, veel socialer en bedenk op les is er veel begeleiding dus ook veel contact en uitwisseling.
Waarom zou de telefoon dan een drempel moeten zijn?

Ik overdrijf niet wanneer ik in vertrouwen beken dat ik de afgelopen maanden chronisch tijd tot focus tekort kom -- dat is met een niet doorbroken v.c. ook geen wonder.  Daarom beschouwde ik dit bericht als een kladversie, maar door het genoemde fenomeen (v.c. = een vicieuze cirkel) kon het goed zijn dat het bericht bleef zoals ik het in eerste instantie op mijn weblog plaatste.
Om de v.c. te doorbreken zijn inspirerende lessen met een gezonde wisselwerking en positieve uitstraling een belangrijke welkome bijdrage en sla zo meerdere vliegen in één klap.

Peter van Loon
De Vereniging 21 3311SB Dordrecht
Facebookpagina  facebook.com/petervanloonbeeldendkunstenaardordrecht
Telefoon 078 6145913
Borden op Pinterest www.pinterest.com/petervanloon1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten