zaterdag 16 februari 2013

26 - Op naar de volgende fase, nieuwe schilderijen?


Dordrecht, januari 2013

de Wolwevershaven met haar varende
monumenten in wintertooi
foto, c. Peter van Loon













We zitten alweer halverwege februari en de natuur verteld subtiel dat de lente niet meer zo ver weg kan zijn.
Donderdag glibberde ik vanwege de ijzel nog naar mijn wekelijkse afspraak en nu vraag ik me af wanneer ik het beste mijn wilgen zal knotten.

Langzaam maar zeker tekenen de contouren, de resultaten, van een zwaar bevochten proces zich in gunstige zin af.
Ik heb zelfs getweet dat ik de komende week mijn eerste voltooide schilderij(en?) zal kunnen ophangen.
Dat zal hoe dan ook een schilderij van de Provence zijn, maar ik hoop de komende weken ook met nieuw, meer Dordts werk, aan de slag te kunnen.
Daar heb ik al heel veel voorwerk voor gedaan ,wat op zich ook buitengewoon interessant materiaal heeft opgeleverd, de uitvoering en de richting zie ik al enige tijd vrij scherp voor me.
Nu wordt het zaak het op het doek tevoorschijn te toveren, daar ligt mijn ambitie voor de komende tijd en daar wordt het voor mij pas echt spannend.



Contact en vragen graag telefonisch, mijn internet heeft nog steeds wat kuren + ik vind het
duidelijker + het werkt meestal beter.
Bij voorbaat dank voor de medewerking. 
Telefoon 078 6145913

Dordrecht, januari 2013

aan de Voorstraatshaven ter hoogte van de Botermarkt.
foto c. Peter van Loon

Dit was op een woensdagmiddag, de dag ervoor liet mijn apparatuur me lelijk in de steek en ik was
 blij dat ik de volgende dag nog een herkansing kreeg. Het licht was prachtig, met lange schaduwen
op de sneeuw. Het was niet gepland, maar dit  moment moest ik waarnemen.
Toen ik op deze plek rondliep kwamen er bij mij sterke herinneringen aan de Dordtse fotograaf
Joost van de Weg op die o.a. hier aan de Botermarkt zulke prachtige foto's schoot.










23 februari 2013
tijdelijke opstelling van schilderijen waar
ik aan bezig ben, de twee kleinere links
vooraan zijn klaar en gesigneerd

























Weer een dag verder en ik heb mijn eerste schilderijtje gesigneerd en een titel gegeven; 'Paysage fauve', 2012/13.
Nu geef ik direct toe dat het gaat om een schilderij dat al bijna af was, dus ik smokkel een beetje, maar de kop is eraf!

Wat die knotwilgen betreft....... die zijn inmiddels geknot. Gisteren één met zowaar de hulp van een buurman en vandaag de laatste en lastigste, minstens vier meter hoog, nu net een twintig minuten geleden, welliswaar met slecht gereedschap, maar toch maar fijn geklaard.

En de merel betrok onmiddelijk zijn nieuwe hoge uitkijkpost in de wilg.
Ben wel benieuwd welke regels Jan Eijkelboom daarbij zou hebben gedicht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten